Wycieczka do Grecji

282

Demokracja, Syzyf, filozofia, Akropol, mity, Termopile – to tylko ułamek pojęć, postaci, miejsc i wydarzeń, które mieliśmy okazję poznać, zrozumieć i  zobaczyć podczas pobytu w Grecji. Dziewięć dni wycieczki dostarczyło nam tak dużo wrażeń, że bardzo trudno jest wyrazić to słowami. W czasie pobytu zwiedziliśmy wiele miejsc, wysłuchaliśmy wielu historii opowiadanych przez wspaniałą Panią Krystynę – naszą przewodniczkę w tej niezapomnianej podróży. W czasie siedmiu dni pobytu w Grecji odwiedziliśmy miejsca budzące nasz zachwyt i podziw; tam odpoczywaliśmy, zwiedzaliśmy, bawiliśmy się i zawsze towarzyszyli nam ludzie pełni energii, życzliwi i uśmiechnięci – taka właśnie jest Grecja widziana naszymi oczyma. Niezapomniane miejsca , które odwiedziliśmy to: Riwiera Olimpijska, wyspa Skiathos (na którą dopłynęliśmy statkiem kapitana Kostasa), Meteory (znajdują się tam przepiękne klasztory), Ateny  ( z Akropolem i znajdującym się na nim Partenonem), Kanał Koryncki (zapierający dech w piersiach swoją głębokością ), Mykeny ( z grobowcem Agamemnona i Skarbcem Atreusa), Epidauros ( największy amfiteatr Grecji), Nafplio (pierwsza stolica Grecji z przepięknym Starym Miastem i urokliwymi uliczkami), Saloniki (miasto przepełnione energią młodych ludzi, z Placem Arystotelesa i Białą Wieżą). W przerwach między zwiedzaniem mieliśmy okazję do odpoczynku na plażach i kąpieli w Morzu Egejskim i Jońskim. Plaża przy jednym z hoteli zachęcała do zabawy do późnych godzin wieczornych, z czego nie omieszkaliśmy skorzystać. Kiedy wysiedliśmy z autokaru 17 czerwca (dzień powrotu do Biłgoraja)  przed oczyma mieliśmy te niezapomniane miejsca i ludzi z Grecji –  kraju – kolebki europejskiej cywilizacji.Ten wyjazd to z pewnością jeden z najatrakcyjniejszych elementów w czasie całego roku szkolnego i na długo pozostanie w naszej pamięci.

Gorące podziękowania za naszą wycieczkę kierujemy w stronę Biura Master Tur z Krakowa, które zorganizowało nam bezpieczny i atrakcyjny wypoczynek. Dziękujemy Paniom  Darii i Paulinie, pilotkom czuwającym nad naszym bezpieczeństwem podczas podróży do i z Grecji.