Szacunek ma klasę – dla ludzi i natury

0
75


W ostatnim tygodniu w naszej szkole odbyło się wyjątkowe wydarzenie wychowawczo-edukacyjna pod hasłem „Szacunek ma klasę – dla ludzi i natury”. Jest to kolejna inicjatywa w ramach projektu „Młodzi na Czele! – TAK dla zaangażowania obywatelskiego młodych!”, finansowanym ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Fundusz Młodzieżowy na lata 2022–2033. Jej celem było promowanie postaw szacunku – zarówno wobec drugiego człowieka, jak i środowiska naturalnego.

W ramach przedsięwzięcia w szkole pojawiła się specjalna tablica pomysłów, na której uczniowie dzielili się swoimi propozycjami proekologicznych i prospołecznych inicjatyw, które można przeprowadzić w naszej szkole. Pomysły młodzieży pokazały ich kreatywność i otwartość na nowe wyzwania, a także chęć podejmowania działań, które mogą pozytywnie wpłynąć na życie szkolnej społeczności. Kolejnym ważnym elementem programu były warsztaty online z savoir-vivre’u prowadzone przez trenera Ośrodka Psychologiczno – Edukacyjnego MEDIVA. Uczniowie mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę na temat zasad dobrego wychowania, kultury osobistej, uprzejmej komunikacji i szacunku wobec innych w codziennych sytuacjach. Zajęcia spotkały się z dużym zainteresowaniem i pozwoliły młodzieży lepiej zrozumieć znaczenie dobrych relacji międzyludzkich w życiu prywatnym i zawodowym. Dużym powodzeniem cieszył się również eko-challenge, w ramach którego uczniowie sprawdzali swoją wiedzę z zakresu ochrony środowiska, recyklingu i ekologicznych nawyków. Rywalizacja miała formę quizu, w którym za poprawne odpowiedzi uczestnicy otrzymywali drobne eko-nagrody, takie jak torby płócienne, notesy z materiałów z recyklingu czy zestawy do samodzielnego zasadzenia słoneczników. Całą inicjatywę podsumowała gazetka ścienna, która pojawiła się na szkolnym korytarzu, która zawierała ciekawe informacje związane z ochroną środowiska i kulturą szacunku.

Inicjatywa „Szacunek ma klasę – dla ludzi i natury” przyniosła wiele korzyści. Uczniowie poszerzyli swoją wiedzę ekologiczną, rozwijali umiejętności interpersonalne i nauczyli się, jak na co dzień dbać o dobre relacje z innymi oraz o środowisko. Projekt stał się także okazją do integracji całej społeczności szkolnej, pokazał, jak ważne są wspólne działania i odpowiedzialność za otaczający nas świat.