Od maja 2024 roku grupa 18 uczniów z klasy 2b uczestniczy w projekcie
„Młodzi na Czele! – TAK dla zaangażowania obywatelskiego młodych!”,
finansowanym ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Fundusz Młodzieżowy na lata 2022–2033.
W ramach projektu młodzież brała aktywny udział w cyklu warsztatów prowadzonych przez trenerki z Fundacji Bliżej Pasji. Zajęcia obejmowały m.in. tematykę innowacyjnych działań młodzieży, zaangażowania na rzecz społeczności lokalnej, współpracy i partnerstwa. Uczestnicy wzięli również udział w wyjeździe studyjnym do Przestrzeni Młodych HEJ! w Lublinie, gdzie poznali sposoby wpływania na swoje otoczenie i współdecydowania o nim.
Pierwszą z czterech inicjatyw realizowanych w ramach projektu było działanie pod hasłem „Wspólnymi siłami po lepsze jutro – jak zadbać o zdrowie psychiczne młodzieży.”
Działania rozpoczęto od przeprowadzenia ankiety wśród uczniów klas pierwszych i drugich. Badanie, w którym uczestniczyły 64 osoby, pozwoliło zidentyfikować kluczowe potrzeby młodzieży, takie jak wsparcie emocjonalne, rozwijanie relacji oraz organizacja akcji integracyjnych.
Zorganizowano warsztaty prowadzone przez specjalistę z dziedziny psychologii, które wzbogaciły uczestników o nowe umiejętności i przyczyniły się do budowania lepszych relacji w klasach. Grupa projektowa zrealizowała także zajęcia integracyjne dla uczniów klas pierwszych. Podczas zabaw i gier uczniowie mieli okazję lepiej się poznać i sprawdzić swoje umiejętności pracy w zespole.
Jednym z efektów tej inicjatywy jest ściana motywacyjna z inspirującymi hasłami, takimi jak „Tworzymy wspomnienia” czy „Dajemy drugą szansę” oraz motywacyjne napisy na schodach, które stały się symbolem wsparcia i pozytywnej energii w szkole. Finałem akcji było rozdawanie lizaków z życzliwym słowem podczas przerw – drobny gest, który wywołał uśmiech na twarzach wielu uczniów.
Projekt zakończył się sukcesem, wzbogacając społeczność szkolną o nowe doświadczenia i inspiracje do dalszych działań.